Stoker (2013) oraz Paranoja (2013)

 Ostatnimi czasy (czytaj: odkąd pracuję) nie mam za dużo czasu aby zrobić wszystko co bym chciała. W pierwszej kolejności staram się odwiedzać Wasze blogi i napisać coś na swoim od czasu do czasu. Szybciej też nadrabiam zaległości na YouTube, bo tam filmiki zazwyczaj nie trwają dłużej niż 20 minut. Najgorzej jest z serialami, filmami i książkami. Od czasu świąt wielkanocnych udało mi się obejrzeć tylko dwa filmy więc dzisiaj będzie o krótko na ich temat. Oba zaliczane są do kategorii thriller/dramat.
 "Stoker" (2013) (opis ze strony filmweb.pl)
"W następstwie tragicznej śmierci ojca w dniu swoich osiemnastych urodzin, India Stoker (Mia Wasikowska) poznaje Charliego (Matthew Goode), charyzmatycznego stryja, o którego istnieniu nawet nie wiedziała. Przybyły na pogrzeb brata Charlie postanawia zostać i wprowadza się do domu Indii i jej niestabilnej emocjonalnie matki (Nicole Kidman). Obie są nim zafascynowane - jego czar, urok i spokój coraz bardziej je pociąga. Wkrótce jednak wychodzi na jaw, że przyjazd Charliego to nie przypadek, a szokujące tajemnice z jego przeszłości mogą wpłynąć na przyszłość Indii... lub nawet całkowicie ją zniweczyć."
 
 Ten film nie należy do prostych i lekkich. Nazwałabym go raczej tajemniczym i odrobinę mrocznym. Niby fabuła sama w sobie nie jest bardzo oryginalna ale film ma niepowtarzalny klimat co sprawia, że staje się jeszcze ciekawszy. Skomplikowane  relacje w tej rodzinie i przemiana jaką przechodzi India są na prawdę warte obejrzenia. Niektóre sceny pozbawione słów zawierają więcej emocji niż niejeden dialog. Może nie jest to kino, które każdemu się spodoba ale ja jak najbardziej polecam ten film. A jako ciekawostkę dodam, że za scenariusz i produkcję odpowiada Wentworth Miller, znany z "Prison Break" jako Michael Scofield.

"Paranoja" (2013) (opis ze strony filmweb.pl)
"Najnowocześniejsze technologie warte miliardy dolarów, strzeżone przez dwie wielkie korporacje. Dwaj potężni biznesmeni (Gary Oldman i Harrison Ford) walczący ze sobą wszelkimi dostępnymi metodami. Młody wybitny inżynier (Liam Hemsworth), który staje się narzędziem w ich rękach. Błyskawiczna droga na szczyt. Wielkie pieniądze. Kobiety i zaszczyty. Ten raj staje się pułapką. Wszechobecna inwigilacja, osaczające intrygi, bezpardonowa walka, w której ludzie stają się pionkami i uderzająca świadomość: z tej matni nie ma ucieczki. Ale można podjąć walkę"

 Jak na thriller sensacyjny przystało mamy zwroty akcji, fabuła nawet ciekawa. Oczywiście obecność przystojnego Liam'a dodatkowo sprawiała, że był to bardzo miły dla oka seans :) Trochę przerażająca może być świadomość, że nowoczesne technologie nie zawsze są rozwiązaniem bezpiecznym dla nas. Nic więc dziwnego, że można czasami popaść w paranoję bycia non stop obserwowanym, gdzie ktoś śledzi każdy nasz ruch w sieci i nie tylko. Skoro dopadło to bohatera filmu to może i dopaść również zwykłego, szarego człowieka :) A tak już całkiem serio, film jest całkiem niezły. Ogląda się przyjemnie, nie trzeba na nim za dużo myśleć ale na pewno nie jest nudny. 

 Oglądaliście, któryś z tych filmów? Jeśli tak to jak Wam się podobały?

23 komentarze:

  1. Pierwszy film mnie zaintrygował, muszę zapisać nazwę :)
    Drugi jakoś mnie nie zachęcił.

    Zapraszam Cię do mnie, bo również przygotowałam wykaz filmów, które ostatnio obejrzałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi jest bardziej zwyczajny :)

      Usuń
    2. Mnie również pierwszy intryguje - ciekawi mnie ta tajemniczość, mroczność - lubię takie budowanie napięcia aniżeli rozlew krwi ;)

      Usuń
  2. Nigdy nie oglądałam tych filmów. Ostatnio byłam w kinie na Transcendencji więc mam trochę dość technologii, ale pierwszy film mnie zaintrygował. Chętnie obejrzę bo lubię takie klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ten z Johnny'm Deep'em ? Jak tak to mam w planach jego obejrzenie :)

      Usuń
  3. Jakoś mnie nie zaciekawily te filmy :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie widziałam i przyznam, że jednie "Stoker" mógłby mnie zaciekawić. Za sensacyjnymi nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas ostatnio często miały miejsce wieczory w filmem, przez co skończyły mi się juz pomysły (i wysoko oceniane filmy na filmweb) więc z pewnością zobaczymy i te dwa :) Dzięki za propozycję, idealnie trafiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Stoker leży i czeka na kolej a Paranoja świetna, lubię ja zresztą ciągle słucham nutki, ktorą tam grali w klubie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zwróciłam uwagi na tą piosenkę więc muszę poszukać co tam leciało :)

      Usuń
  7. Stocker az sobie zapisalam, napewno obejrze, lubie trudne filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Stocker oglądałam i nawet mi sie spodobał, tego drugiego nie oglądałam ale jak znajde czas to oglądne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę obejrzeć Stoker! Uwielbiam takie filmy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze ich nie oglądałam :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja oglądam duzo filmów. Ostatnio "Panaceum" z Rooney Mara, świetny! Teraz idzie "Ted" ! Oglądam juz trzeci raz i dalej sie śmieję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ted" już widziałam a "Panaceum" mam zamiar obejrzeć :)

      Usuń
  12. Nie oglądałam jeszcze tych filmów, ale będę musiała nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie oglądałam ... niestety :)

    _____
    PS. Jesli szukasz kogoś kto stworzyłby nowy szablon bloga zapraszam do mnie magdsia1864747@o2.pl w e-mailu mogę podrzuić linki blogów które robiłam. Wszystko robię tak jak ktoś chce ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znałam tych filmów z chęcią bym obejrzała :)

    OdpowiedzUsuń