Polskie kino - "Sęp" oraz "Ixjana"

Chciałabym podzielić się z Wami  moją opinią na temat dwóch polskich filmów.
 "Sęp" wg filmweb.pl został zaliczony do kategorii thriller, akcja. Opowiada o śledztwie prowadzonym przez tytułowego policjanta po "ucieczce" pewnego przestępcy. W obsadzie znaleźli się m.in. Żebrowski, Olbrychski, Przybylska, Małaszyński, Baka.
 O tym filmie było dosyć głośno, reklamowany wszędzie gdzie się dało, sądząc po ponad 26 tysiącach głosów na filmweb'ie skutecznie (ocena 6,9/10). Gdyby był kręcony w Ameryce byłby na pewno bardziej efektowny, jednak jak dla mnie film się dobrze oglądało. Nie marzyłam o tym, żeby już pokazali napisy końcowe, nie przewijałam co chwilę do przodu, żeby go szybciej skończyć. Sam pomysł nawet ciekawy, chociaż w trakcie filmu można się domyślić o co chodzi. Jeśli chodzi o zakończenie filmu, to również można się domyślić z czym będzie związane, jednak dokładny sposób w jaki do niego dochodzi już nie jest taki oczywisty. Film oczywiście nie zalicza się do wielce ambitnego kina, jednak spokojnie poleciłabym go na wieczór do obejrzenia.
 "Ixjana" wg filmweb.pl został zaliczony do kategorii thriller, dramat. Głównym bohaterem jest pisarz, który budzi się rano nie pamiętając za dużo z wydarzeń poprzedniej nocy, poza jednym faktem - zabił swojego przyjaciela. Czarnota, Boczarska, Szyc, Dereszowska to nazwiska wymieniane na plakacie.
 O tym filmie nie słyszałam za dużo, na stronie filmweb.pl ma niewiele ponad 500 głosów (ocena 3,1/10). Film oglądałam razem z mamą, gdyby nie ten fakt pewnie bym przewijała co chwilę do przodu. Okazało się jednak, że ona również była nim rozczarowana dlatego ostatnie 20-30 minut oglądałam już sama. Nie jestem krytykiem filmowym ani znawcą kina więc może się nie znam i go nie zrozumiałam, ale ja się na nim nudziłam. Myślałam, że będzie oryginalny a dla mnie był po prostu dziwny. Oglądając "Ixjanę" raczej nie domyślicie się co będzie dalej, to trzeba przyznać. Może są osoby, które dostrzegły w nim coś czego ja nie zdołałam. Każdy ma jednak inny gust więc sprawdźcie sami czy ten film się Wam spodoba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz