Lisa McMann - trylogia

 Lisa McMann jest amerykańską pisarką, która napisała trylogię dla młodzieży. W jej skład wchodzą: "Sen", "Mgła", "Koniec". Kupiłam je dość dawno temu na promocji w Carrefour, gdzie każda z tych trzech książek kosztowała poniżej 10zł. Drugi tom ma inny format niż reszta co na półce regału mnie trochę irytuje, ale nie oceniajmy książki po okładce czy formacie :)
Opis z okładki ("Sen"):
 "Siedemnastoletnia Janie widzi cudze sny. Wciągana w nie wbrew własnej woli, staje się przymusowym świadkiem rozgrywających się w nich wydarzeń. Pewnego dnia do klasy przychodzi nowy chłopak, który potrafi kontrolować sny. Ale nawet on może okazać się bezradny, gdy Janie trafi w środek koszmaru. Po raz pierwszy jest kimś więcej niż obserwatorką czyichś makabrycznych fantazji. Jest ich uczestniczką..."
Sen. Mgła, Koniec
 Tradycyjnie opisów pozostałych części nie zamieszczam, żeby nie zdradzać fabuły. Jednak wg mnie opis z pierwszej okładki jest trochę przekłamany, inaczej bym go sformułowała. 
  Książki raczej należą do gatunku fantasy, osobiście lubię od czasu do czasu sięgnąć po taki rodzaj literatury. Sam pomysł na fabułę mi się podobał, jednak czuję niedosyt. Początek pierwszej części był trochę nudny, takie wprowadzenie w temat, potem się rozkręciła trochę. Najlepsza jest zdecydowanie część druga, najwięcej się w niej dzieje. W trzeciej części zabrakło mi konkretnego zakończenia. Owszem jakaś decyzja była podjęta ale wolałabym więcej konkretów. Denerwował mnie trochę sposób pisania tzn. co chwilę pomiędzy tekstem jest napisana data lub godzina, dlatego przestałam zwracać uwagę na większość tych znaczników czasowych. Mimo to książkę czyta się szybko i dość przyjemnie. Nie są zbyt grube, ok. 230 stron więc skończyłam je w ekspresowym tempie.
 Na pewno są książki lepsze i ciekawsze od tych. Ale w nudny, zimowy wieczór można po nie sięgnąć. Albo gdy nie ma się za dużo wolnego czasu i chcemy coś w miarę cienkiego i szybkiego do czytania.

20 komentarzy:

  1. Dosyć ciekawie prezentują się te książki :-)
    Świetna cena!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie cena to pewnie bym się na nie nie skusiła :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie nie dla mnie - nie lubię fantasty ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory nie zbyt mnie zainteresowały właśnie z powodu tego że są takie cienkie, jednak sięgnę po nie jak tylko natrafię na nie w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię ten gatunek jednak najczęściej czytam kryminały a autorki nie znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też najczęściej sięgam po kryminały ale czasami lubię przeczytać coś innego :)

      Usuń
  5. Ale mnie zainteresowałaś tym opisem książki... coś w moim stylu i chętnie bym przeczytała, ale z braku czasu ostatnio czytam tylko blogi i bajki mojemu Synkowi;) ale myślę, że kiedyś po nie sięgnę:) ciekawy blog, dołączam do obserwatorów i chyba jestem 100 osobą:) zapraszam do siebie, może też coś Cię zainteresuję i zostaniesz na dłużej. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście jesteś setnym obserwatorem, ciesze się z tego bardzo :)

      Usuń
    2. A właśnie zauważyłam, że też jesteś zarejestrowana na test me too. Udało Ci się już kiedyś coś testować? Bo ja już jakiś czas jestem i na razie nic:( ale na rekomenduj.to mi się udało zostać Ambasadorem i w Kampanii Jelitonu brałam udział.

      Usuń
    3. Nadal jestem obserwatorem na Test Me Too, brakuje mi 1 lub 2 osób w audytorium.

      Usuń
    4. hmm... ja jestem już dawno kandydatem i też nic;) na rekomenduj.to nie trzeba nikogo zapraszam dodatkowo, tylko ankiety wypełnić i od razu się ma szanse, mi się udało szybko po kilku tygodniach:) Możesz spróbować też tam się zarejestrować jak chcesz, chyba jakoś teraz w styczniu będzie jakaś nowa akcja...:)

      Usuń
  6. Szkoda, że inne książki nie mają tak dobrej ceny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre mają wręcz powalające ceny, prawie 50zł za książkę to już przesada.

      Usuń
  7. własnie tez się nastawiam na zakup tej serii, mam nadzieję,że znjade w fajnej cenie;-)
    www.sandicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam tają ogromną ochotę coś poczytać <3 ale kurcze, sesja, zawalona jestem notatkami :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból, jak musiałam uczyć się do sesji to marzyłam o książce nie związanej ze studiami :)

      Usuń
  9. O Widzę że ceny przystępne, a książki bardzo fajne ; ) Piękny Blog ; ) Zapraszam do siebie : http://spelniaj-swoje-marzenia.blogspot.com/ Obserwuję : * Pozdrawiam Serdecznie : )

    OdpowiedzUsuń